Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Že života štíplístka - Do roka a do dne

Vším, čím jsem byl, byl jsem rád. A tak budu určitě rád i štíplístkem, alias průvodčím nebo chcete-li stevardem. Využil jsem totiž nabídky společnosti Arriva vlaky a stal se na DP Č jedním z jejích zaměstnanců. 

Ano, u společnosti Arriva, která byla v posledních týdnech tolik probíraná v médiích. Možná právě proto jsem se rozhodl své další články na tomto blogu věnovat zážitkům ze sv cest na vlacích této společnosti.

Rád se s vámi tady podělím o své příběhy z role stevarda, neboť tak se oficiálně u Arrivy jmenuje funkce průvodčího.

Vynechám všechny ty průšvihy, o kterých se psalo a u nichž jsem bohužel nebo bohudík nebyl, a budu psát jen obyčejné příběhy z běžného železničářského života u Arrivy. 

Do roka a do dne

Záleží jaký přístup k dané profesí máte. Já jsem zvolil a snažím se o osobní přístup k lidem. Nebuzerovat, ale povídat si. Tedy pokud je čas. Nemám rád takový ten klasický přístup: Dobrý den, kontrola jízdních dokladů, děkuji, nashledanou. Snažím se s lidmi prohodit pár slov, občas zavtipkovat. I napjaté situace se pak stávají klidnějšími.

A tak se mi přihodilo na začátku roku zajímavé setkání s panem cestujícím z Tanvaldu do Železného Brodu. Rozebírali jsme různá témata života, a to proč jsou lidé k sobě tak málo tolerantní. Jsou semletí dobou, mají strach, že neuspějí na společenském žebříčku," pravil onen pán. A pak dodal. "Maxim Gorkij kdysi řekl, že každý člověk, který se narodí, je vlastně hrdina, protože přichází na svět s rozsudkem smrti. A"když budeme takto k sobě přistupovat, , že jsme vlastně všichni hrdinové, pokračoval onen cestující, budeme laskavější nejen k dobru, protože budeme žít s vědomím, že všichni jsme hrdinové, ale i k okolí, protože si budeme uvědomovat svoji konečnost." 

Domluvili jsme se s oním panem, že zkusím žít podle této skutečnosti a do roka a do dne, že se potkáme na stejném vlaku a řekněme si, jak se mi změnil život. Tak se těším na 7. leden 2021 a na pokračování tohoto zajímavého a moudrého setkání.

 

Autor: René Flášar | úterý 21.1.2020 10:54 | karma článku: 0 | přečteno: 414x
  • Další články autora

René Flášar

Za osud běženců jsme spoluzodpovědní

Tématem posledních dnů jsou utečenci a snaha evropských států bránit se jejich přílivu. Média vyvolávají hysterii, politici vedou bezobsažná a plytká jednání a svět se dostává do další velké a nebezpečné krize.

25.6.2015 v 7:46 | Karma: 13,16 | Přečteno: 819x | Diskuse| Ostatní

René Flášar

Svět ve válce a naše mozky pořád v útlumu...

Syrie, Irák, Ukrajina... stovky mrtvých, tisíce zraněných, milióny hladovějících... děti bez rodičů, rodiče bez dětí, lidé bez domovů, lidé bez naděje... Nejsem odborník, dívám se na svět obyčejnýma očima člověka, který se snaží myslet „selským“ rozumem. Tohle všechno přeci nemuselo být, kdyby nás neovládali politici hájící zájmy určitých firem, které touží řídit celý svět.

15.8.2014 v 7:25 | Karma: 24,90 | Přečteno: 672x | Diskuse| Ostatní

René Flášar

Česká republika země sirén a zvonů...

Přinášíme aktuální prohlášení předsedy vlády Bohuslava Sralbotky: Vážení občané České republiky, Vaše milovaná a velmi oblíbená vláda rozhodla, že s účinností od pondělí 14. Července 2014 se v České republice pravidelně každý den v poledne rozezní na 24 hodin sirény a všechny zvony.

9.7.2014 v 15:35 | Karma: 24,47 | Přečteno: 1195x | Diskuse| Ostatní

René Flášar

Otevřený dopis ministru dopravy

Vážený pane ministře Stanjuro, dovolte mi, jakožto občanovi této republiky, daňovému poplatníkovi a pravidelnému železničnímu cestujícímu, vyjádřit nesouhlas s plánovaným omezováním rychlíkových spojů na takzvaných nekoridorových tratích.

22.5.2013 v 12:45 | Karma: 16,49 | Přečteno: 656x | Diskuse| Ostatní

René Flášar

Blahopřání vládě k dalšímu tunelu a ožebračování nemocných!

Že selský rozum v politice chybí už dlouhá léta, to ví v této republice snad každé malé dítě, proto je nepochopitelné, proč mají politici potřebu stále nám to připomínat. Nebo si opravdu myslí, že jsme tak hloupí a za legalizaci konopí pro léčebné účely nevidíme další tunel na státní peníze a malou, no spíš větší domů, do kapes kamarádů, ze kterých se následně něco přesune i do těch jejich?!

30.1.2013 v 12:56 | Karma: 30,73 | Přečteno: 1273x | Diskuse| Ostatní

René Flášar

Nejčestnější a nejslušnější řešení: Nevolit!

Druhému kolu přímé volby českého prezidenta se podařilo něco děsivého, rozdělit obyvatele republiky do dvou naprosto znepřátelených táborů. Chvílemi to až vypadá, že vše musí skončit občanskou válkou. Pozoruji to na svých reálných i facebookových známých. Jedni mi sděluji, jak nebezpečné je volit Miloše, druzí varují před Karlem. A někteří i vyhrožují, že pokud nebudu volit jejich kandidáta, vyškrtnou si mě z přátel...

23.1.2013 v 4:11 | Karma: 18,88 | Přečteno: 888x | Diskuse| Ostatní

René Flášar

Prezidentská volba, aneb všechno marné...

Vážení prátelé ano, první přímou volbu hlavy našeho státu máme za sebou. S lítostí musím ale konstatovat, že historické možnosti ovlivnit další směřování naší země, jsme se zhostili velmi špatně, ba až bídně. Postupující kandidáti znamenají setrvání v současném systému zatuchlosti, ostrých loktů, podvodů a sociální války.

14.1.2013 v 8:40 | Karma: 16,99 | Přečteno: 1144x | Diskuse| Ostatní

René Flášar

Proč budu volit srdcem..., aneb můj hlas pro paní Táňu

Před zítřejší a sobotní, historicky první, přímou volbou prezidenta se stupňují v médiích, na internetu i na sociálních sítích zaručené informace o tom, kdo má a nemá šanci se stát prezidentem. Jedněmi je mi doporučováno volit napravo, druhými nalevo. A všichni aktivní doporučovatelé se mě snaží přesvědčit, že šanci na zvolení mají jen tři "nejsilnější," rozuměno finančně nejzazobanější, kteří tak měli možnost největšího masírování našich očí, uší a mozků.

10.1.2013 v 10:55 | Karma: 11,49 | Přečteno: 621x | Diskuse| Ostatní

René Flášar

Deník plešatícího muže

Vážení přátelé, dnešním dnem jsem vstoupil do roku, v němž si budu připomínat čtyřicáté výročí svého příchodu na tento svět. Je mi poněkud podivné, že ještě sám se sebou hovořím, není to ani tak dávno, co jsem si neuměl představit, že bych dokázal vyjít s někým nad třicet. A ejhle, najednou zjišťuji, že se domluvím, pravda někdy velmi obtížně, i se svým čtyřicetiletým já. Konečně, nic jiného mi ani nezbývá, pokud tedy nechci žít sám se sebou v neustálé válce. A to nechci, neboť je to příliš vyčerpávající. A já musím své síly upínat především na boj s přicházejícími neduhy nastávajícího stáří. Bolavá záda, vrzající kolena, zhoršující se zrak...

1.1.2013 v 23:53 | Karma: 8,42 | Přečteno: 652x | Diskuse| Ostatní

René Flášar

Proč jsem měl rád Václava Havla

Smrt bývalého prezidenta Václava Havla zasáhla většinu z nás. Nechci v tuto chvíli psát dlouhé povídání, jen pár slovy říci, proč jsem tohoto člověka měl rád a proč mi bude chybět.

18.12.2011 v 15:28 | Karma: 16,16 | Přečteno: 897x | Diskuse| Ostatní

René Flášar

Opravdu bojuje stát s korupcí a tunelářstvím?

Boj s korupcí si dala naše současná vláda za jeden ze svých hlavních úkolů. Jenže ten boj zůstal jen na papíře předvolebních slibů. Opak je pravdou. Když se sice nějaká kauzička provalí, jako například v případě ministra Kocourka, tak dotyčný je přinucen k odchodu, ale podivně získané peníze už mu zůstanou. A za chvíli se na vše zapomene, neboť se na světly vynoří jiné průšvihy či pseudoprůšvihy. Vlk se nažral a koza zůstala celá.

2.12.2011 v 17:50 | Karma: 19,37 | Přečteno: 692x | Diskuse| Ostatní
  • Počet článků 11
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 902x
Člověk, který ještě žije...